dimarts, 2 d’octubre del 2012

Classes de Clarinet

La meva mestra

Abans de l'estiu i ara estic fent classes de clarinet al conservatori de McGill. La meva professora és diu Louise Campbell. El primer dia pensava que no ens entendriem, perque ella parla en anglès, però ara ens entenem malgrat ella em parli en anglès. Jo no parlo molt però ho entenc tot.

La Louise em diu les coses en anglès i al principi no l'entenia. Em deia aquestes paraules: Loud, Soft, Chin, Smile, Lips, Note ( així és com li diuen a la negra ), Half note ( així és com li diuen a la corxera ), That's good, I like that, Hold the clarinet, Thumb, Much easier, Practice this week,  Nice, Have you played any, None ?, Would you like one of those, I play it for you once, Hold the instrument, Easy, See you next wednesday, One breath, Going up, Going down, One more time, Let me see the instrument, Practice, This is the same, What about this one ?, Too late, Too fast, Clap, By yourself, Getting there!, Right here, Let's go from here, 
El grup "In Extensio". La Louise és la de la dreta.

I al final, em diu Nice !

La Louise em va recomanar comprar una canya diferent de les que feia servir : una canya de plastic. Vam anar a L'Archambault a comprar-la i aquesta no es trenca mai. Però és més cara que la canya normal.


M'agrada molt perquè m'ensenya molt bé i em diu les coses a poc a poc perquè les entengui. Jo crec que he millorat. Per exemple ara no omplo les galtes d'aire com abans feia. I el papa diu que faig notes molt llargues amb molta canya. El Jordi de Viladecavalls estarà content...

Ah, la Louise és una intèrpret de clarinet famosa: fa concerts i té un grup que es diu In Extensio, que fa música clàssica moderna. El podeu sentir al seu espai de Myspace.

Rita

1 comentari: