dilluns, 10 de setembre del 2012

Cap de setmana a Quebec i Tadoussac

El Chateau Frontenac

Aquest cap de setmana hem anat a Ville du  Québec  que és la capital del Québec. Des de Montreal, són unes tres hores de cotxe per uns paisatges verds i preciosos. Per cert, ja es començaven a veure arbres de color groc i vermellós que ens han fet veure que la tardor a Canadà ja està arribant.

El centre de la ciutat estava tallat a la circulació, perquè feien el Gran Premi de Ciclisme de Québec. Era un cursa de 12 voltes al centre de la ciutat. S'ha de dir que estava molt ben organitzat i era plè de gent animant als ciclistes. Mentre visitàvem els carrers més antics anavem seguint la cursa.
La vila baixa a la ciutat de Quebec
Ens va semblar que erem a l'edad mitjana, perquè les cases eren de pedra i de construcció antiga. Els carrers també eren fets amb llambordes de pedra.  Ens va recordar els pobles de Bretanya i una mica a la Cerdanya. Hi havia botigues de records molt xules, artesania feta pels indis americans i pels inuits. Samarretes, gorres, menjar típic i tota mena de coses del Quèbec.
Els ciclistes pujant de la vila vella cap a dalt

El que ens va impressionar més va ser la  Ciutadella. La  Ciutadella és el lloc on els soldats defensaven la ciutat estratègicament, tant dels anglesos com dels indis iroquois. Estava plena de canons i al voltant hi havia dues foses que la feien innaccesible, tot i així el 1629 els anglesos van entrar-hi i al cap de quatre anys els francesos la van recuperar per quedar-se-la.

Tot estava molt ben cuidat, sobretot al voltant del Château Frontenac,  un edifici preciós i grandiós que caracteritza la ciutat. Ara és un hotel de luxe. El passeig del port, davant l'hotel és un passeig de fusta que a l'hivern es converteix en una pista de gel i d'esquí.

Una que s'ho passa bé!
L'endemà vam sortir ben d'hora amb el cotxe cap a Tadoussac , per poder arribar a temps a agafar un vaixell per anar a veure balenes. Malauradament ens acompanyava la pluja. Vam arribar a temps i després de travessar el Fjord de Saguenay amb el ferri, vam arribar al poble de Tadoussac.  Cap a la una del migdia agafavem un vaixell carregat de turistes com nosaltres per anar a veure balenes. Aquella setmana havien vist la balena blava, i teniem l'esperança i la il·lusió de veure-la.

Va ser un viatge mogudet, el catamarà es movia molt i l'Estel també, de manera que la mare es va marejar. Però no patiu perquè tenia una bossa preparada per si de cas....

rorqual petit
Nosaltres vam fer d'exploradors i de grumets al davant del vaixell i ens encarregàvem de veure si sortien besties marines  o esbufecs de balena. El pare, estava ben atent i amb la càmera preparada per quan sortien les balenes. Tot anava molt ràpid i era questió de segons poder veure una balena o no.

rorqual com
 Vam veure foques grises (grey seal - Halichoerus grypus), la Harbour seal ( Phoca vitulina), dofins (Harbour porpoisePhocoena phocoena), i de balenes vam veure la nostra estimada Beluga (Delphinaterus leucas), el rorqual d'aleta blanca (Balaenoptera acutorostrata) i el rorqual comú (Balaenoptera physalus) que és la tercera balena més gran del món , després de la balena-tauró i la balena blava.

Al sortir del vaixell vam anar al centre d'interpretació de belugues i ens van passar un DVD molt xulo. On hi sortia una balena que es deixava tocar per les persones!!

Actualment les belugues estan protegides perquè les malalties i els vaixells de pesca van fer disminuir molt la població. Ara en tenen moltes de batejades i controlades, fins i tot hi ha gent que dona suport a la seva cura i les "adopta".

el vaixell al port de Tadoussac
Per sopar, un restaurant on feien menjar tipic de Quèbec, vam tastar els pastissos de carn i de salmó, el pastís de poma i el de vinagre i les quixes.

El diumenge al matí, abans de marxar,  vam anar al Cap-Bon-Désir des d'on cada dia els observadors de balenes fan recompte de les balenes i dofins que veuen. Nosaltres no en vam veure cap perquè hi vam estar molt poca estona, que feia molt vent.