dilluns, 28 de maig del 2012

Els roures americans

Un arbre inmens, al Jardí Botànic !
Dues floretes al Jardí Botànic



El roure de Catalunya és diferet del de Canadà. Dissabte vam anar al JARDÍ BOTÀNIC de Mont-real i vam veure dos roures americans amb una fulla diferent a la del roure de casa nostra. Us envio la foto i el nom dels dos roures que vam veure.

El Roure dels Pantans, Quercus palustris. Que li diuen Pin oak o Chêne des Marais.

i el Roure Americà, Quercus rubra. Que li diuen Northern red oak o Chêne rouge d'amérique.


El roure dels pantans
El roure americà



Martí Gasol


Un lliri preciós.




Una flor espectacular al Jardí

1 comentari:

  1. Hola! El vostre post m'ha fet rebuscar entre el meu herbari -de quan m'hi dedicava- i he trobat els dos roures de què parleu! El roure americà (Quercus rubra) el vaig trobar plantat a Biscaia, prop de Sta Engrazi el 1993. I el roure dels pantans (Quercus palustris) el vaig poder recollir a Portugal, en concret al monestir de Batalha, l'any 1992.
    Res que m'ha fet il·lusió comparar-los i veure que la meva recerca havia estat correcta i volia compartir-la amb vosaltres!
    Una abraçada a tota la família!

    ResponElimina