dimarts, 29 de maig del 2012

El jardí botànic


Aquest dissabte hem anat al jardí botànic de Mont-real. A l'entrada del jardí es celebrava una fira de jardiners i horticultors. Hi havia moltes parades amb productes ecològics i alternatives per fer un hort i un jardí més respectuós amb la natura. La mare va prendre notes de les coses més interessants. Ah! i vam comprar llavors de l'arbre de l'aurò per plantar-lo a Viladecavalls i d'aquí uns anys fer xarop d'auró, us imagineu??

Primer de tot vam anar al jardí de la Xina que quan hi entraves semblava que estiguessis allà perque estava construït de tal manera que semblava un jardí  tradicional de Xina. Hi vam veure quatre edificis de construcció xinesa. En un d'ells hi feien un taller d'escriptura xinesa. En Martí i jo ho vem provar.

En plè taller...
El jardí xinès tenia un llac central molt xulo amb una cascada d'aigua i plè de plantes i arbres de l'Orient.  El que em va agradar més van ser les flors!!!

Després de sortir del de Xina vam anar al jardí del Japó que era molt semblant al de Xina. Un guia del Jardí Botànic ens va explicar la raó de ser dels Jardins de The que fan els Japonesos a algunes cases. El que més em va cridar l'atenció és que només podies trepitjar les pedres grosses i havies de caminar molt lentament.
Jardí xinès

Vam fer tard per les tulipes però encara en quedaven algunes
Després vam visitar el jardí de les primeres nacions, és a dir de la flora que hi havia a Amèrica abans d'arribar-hi els europeus. Ja per ultim vam passar pel jardí alpí  que em va recordar molt a la Cerdanya i al Tirol.
La mà del Martí i fixeu-vos amb l'aranya...!

Quan estaven a punt de tancar, la mare, l'Estel i jo vam anar a visitar els hivernacles on vam trobar les orquidies, begonies, les plantes tropicals i els cactus, ja que són plantes molt delicades pels freds hiverns de Montréal. El pare i en Martí van anar a l'insectari (eeeccccsssss) a veure bitxos i altres bèsties asqueroses!!.




Rita i Judit

1 comentari:

  1. Que diver no?? Jo rita també hagues optat per anar a veure les flors abans que els insectes. a mi em fan molt fàstic tots!!! Ja vec qeu esteu aprofitant el temps super bé.

    ResponElimina