dimecres, 11 de juliol del 2012

Les Mil Illes del Saint Laurent

La penya en vaixell
Les "Mil Illes" formen un arxipèlag en el curs superior del riu  "Sant Llorenç." en la frontera entre els EUA i Canadà. Més avall de Toronto i abans d'arribar a Mont-real.

Un niu d'àguila pescadora

Àvia Montse! Aquesta no la comprem, que si puja el nivell del riu tindrem inundacions!

Vam trobar aquest vaixell. No vam veure el Tom Sawyer...

L'arxipèlag  està format aproximadament per 1.700 illes petites. Les illes són conegudes com un lloc de vacances per estiuejar perquè a l'hivern fa molt fred i està tot mig glaçat i a l'estiu hi fa molta calor.Algunes de les Illes estan protegides i formen un Parc Natural.
Vam anar amb aquest vaixell
Aquesta no té arbres... no sé si compta... però té casa!
De tornada a Toronto vam parar a les Mill Illes, a un poble que es deia Gananoque. Vam pujar al vaixell que feia una volta d'una hora i mitja perquè l'altre feia una volta de tres hores i se'ns hagués fet massa tard. El viatge en vaixell va ser molt divertit per que anaves veient illes grans i illes petites. Amb cases de totes mides i colors, dalt d'un turó o tocant a l'aigua  amb gent que hi feia picnic. La majoria de les illes tenien un petit port on aparcaven les barques, iots i motos d'aigua. El meu pare deia que si no tenia més de tres arbres no es considerava illa i no la contaven. N'hi havien moltes que tenien cases gegants pero l'illa era molt petita. A mi la casa que em va agradar més era grossa i tenia un pont ,una piscineta a l'aire lliure, un bosc amb arbres ( no era gaire grossa l'illa ) i entre dos salzes una hamaca molt amagada.
Quan vam baixar del vaixell per anar a dinar se'ns van apropar moltes gavines de riu i l'Estel va voler empaitar-les.